onsdag 13 maj 2009

Trädgårdsarbete på schemat

Dagens projekt har varit ett besök hos barnmorskan, som gick bra. Knodden i magen ligger bra o väntar på rätt tillfälle för att komma ut till världen! sen blev det pelargon inköp som sedan blev planterade. Valde riktigt röda som passar till allt vitt och grått.
Medan jag planterade blommorna så höll oscar på med gången in till tvättstugan. Toppenväder har det varit idag!!
Oscar fortsätter med sin plattläggning, här kommer gången att gå och till vänster kommer mitt land med vit marmorkross att vara.

Samtidigt sätter jag honom i arbete med att fylla jord i mina krukor.... :-)

De stora grå krukorna är inhandlade och jag väntar på att hitta två fina träd som ska planteras här. Blir snyggt under belysningen tror jag.

För bara ett par år sedan tyckte jag att pelargoner va "tantblommor" och nu har jag nästan bara sådana. Vita inne o röda ute :-) Men som sagt man har väl blivit lite äldre och inser att de är lättsköta och fina blommor!! Pappa bara skrattar när jag säger att jag köpt pelargoner ( han vet hur mycket jag tjatat om att dessa är "tantblommor")








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar