söndag 16 maj 2010

Trädgårdsfix

Efter ett par veckors slit i trädgården börjar det likna något. Gräset har satt fart, nu ser man gröna strån som sicker upp lite här och där. Trädgårdslandet är murat, putsat (av mig), målat och idag har vi sått våra grönsaker. Till sommaren väntas det skörd av potatis, lök, purjolök, rädisor, morötter, sallad och en massa kryddor.
Idag hann vi även med att plantera vår buxbom häck som vi ska ha i slänten till vår "sikttriangel" Har inte bestämt oss än hur vi ska göra i det vita marmorkross landet, om vi ska ha några växter, belysning eller vatten kanske. Får suga på den karamellen lite ;-)










Igår hade jag namnsdag och fick en sån fin bok av Oscar & Madicken, bläddrade intensivt i den och insåg att jag vill göra allt i den. Måste verkligen rekomendera denna bok. Roligt att hon gör en bok både med maträtter, kakor, bröd, efterrätter mm. Allt i en bok!!


Återkommer när jag bakat något, funderar på om man skulle ta sig tid och pröva på surdegs bröd.
Nu i veckan vankas det kalas för hela slanten, nämligen vår lilla Madicken blir 1 år. Jag undrar varje dag vart det året har tagit ivägen, det har gått så fort.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar