onsdag 28 december 2011

Julen 2011

Många förberedelser ska man hinna med innan jul så som städning, pyntning (minimalt med pynt här hemma dock) , bakning, inköp av julklappar, göra julgodis mm...



Dagarna tre gick snabbt över, men så intensiv julen är känner man sig mätt och belåten på alla sätt. Det var inte bara barnen som hade varit snälla i år utan jag fick också många fina paket!



Jag som person gillar att ändra och förnya och ha många järn i elden så jag satte mannen min på att byta tapet bakom glasskivan i köket precis dagarna innan jul. Det blev en s.k betongtapet som jag bara älskar ( kommer nog även sätta den i sovrummet till våren då vi ska göra om där)



På bilden nedan ser man lite skymt av tapeten. Ska i dagarna blogga om det nya köket, våra nya stolar som vi gav oss själva i julklapp och mina fina barstolar som jag i dagen till ära fick på min födelsedag!


Lite bilder från julen 2011 hos oss







En liten flinglampa var ju självklart till lekstugan







Fick lite kärlek för rumsgranar i år










Madickens adventskalender bestod av en gran som Oscar snickrade ihop utav rundstav.

Hade man varit snäll så kom en liten tomtenisse varje natt och hängde ett litet paket i granen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar