måndag 7 maj 2012

Projekt gungställning



Nu är det klart med projektet gungställning/sandlådemålning!
En händig man och mitt kreativa tänkande blev resultatet bra och vi är riktigt nöjda.
Inte minst Madicken som älskar att gunga!
Sandlådan betsade vi i svart. Kvar att måla är trallen på lekstugan som kommer att gå i den bruna ton som vi målad vår trall förra året Lite små detaljer är kvar att fixa och så snart det är klart kommer det bilder! 

Både den runda och vanliga gungan har Oscar gjort och Märtas baby gunga är gjord utav IKEAS matstol gulliver.  Tog bort benen och spacklade igen hålen och efter ett par gånger målande blev resultatet bra. Eftersom Märta inte är så stor än så sydde jag en liten dyna till gungan i textilvaxduk och självklart fick en liten virkad blomma smycka dynan!!

För att bryta av mot det vita valde vi även svarta rep till gungorna.






11 kommentarer:

  1. Ahhh jag dog litegrann när jag såg allt det fina!!!!!!såhär har jag sett mitt projekt (gungställning)i huvudet!Nu är det bara att visa MIN händige (dock alldeles överhopad med jobb) man dessa härliga bilderna :)
    Hoppas d är ok med dig....?
    Verkligen fiffigt m barnstolsvarianter :)
    Jag har precis som du en pysselhjärna som går på högvarv hela tiden :)
    Tusen tack för fina bilder och härlig inspiration!!!!
    //Mia fr Skåne

    SvaraRadera
  2. Tack! Alltid roligt att höra fina ord. Kul att man kan inspirera! Lycka till med projektet och har du frågor är det bara att höra av sig,

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Helt otroligt att mannen här godkände projektet direkt ;) m orden : urnygg!
    Jag undrar var ni köpt metallbitarna som håller ihop pelarna?!Ska inhandla allt snarast så jag kan sätta igång ;)
    Med vänlig hälsning,
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, då har du en snart du med!!
      Dem köpte vi på cheapy. Är från Hörby bruk. Dem va röda men lackade dem svarta med hammarlack!
      Lycka till!

      Radera
  4. Tusen tack!
    Nu ska d bara sluta regna här i Trelleborg ;)sen är det bara att sätta igång :)
    <3
    Mia

    SvaraRadera
  5. Härliga inspirationsbilder!! Vad målade ni med för färg på spalje och sandlådan? Skriv gärna både typ och färgnr om du vill avslöja :) Bloggen hamnar i favvo-listan, spännande med fortsättning!!

    SvaraRadera
  6. Hej Malin, hittar inte några målarburkar.. men ska försöka få fram vad det kan vara för nr ändå!
    Tack för härliga kommentarer. Måste även kika in på din blogg!

    SvaraRadera
  7. Underbar trädgård ni har! Har precis byggt nytt och tampas med att vår "inreda" trädgård. Jag fastnade såå för er gungställning. Är den egentillverkad?//Johanna

    SvaraRadera
  8. Hej Johanna! Tack för fina ord! ja, gungställningen och gungorna har vi gjort. Förutom babaygungan för den är en gammal ikea barnstol som vi gjorde om. (gulliver) Hör av dig om du har flera frågor!
    Lycka till med din "inredning". det är ju SÅÅÅ kul!!

    Mvh Anna

    SvaraRadera
  9. Underbar gungställning! Vart har du hittat svart rep? Eller har du målat det på något vis? Tacksam för svar. Mvh Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack. Repen är inhandlade på biltema .-)
      Lycka till!
      /Anna

      Radera