torsdag 5 juli 2012

Lounge Bilder


Äntligen har sommaren kommit och nu hoppas vi den stannar länge så vi kan njuta! Bjuder på några altan bilder här. I år fick det bli lime och orange i färgval. Den fina spaljen kommer från SMD design och den fick jag i morsdag present!
I helgen var vi hos svärmor och svärfar och där besökte jag en stor blomsteraffär och fyndade lite växter. Bland annat citrusväxten här nedan som doftar citron och som ska hålla myggen borta! Hoppas den hjälper.

Sommarens projekt är inte jätte stora men två spaljeér ska byggas och belysas. Växter ska planteras och sen ska jag även försöka få klart lekstugan som vi inte hann riktigt med förra året.
Kan bara summera att det är roliga projekt på gång.
Ni får ha fortsatt bra dag i solen!






5 kommentarer:

  1. Fint ni har!!!Du är verkligen duktig på att göra det mysigt OCH snyggt!!
    Jag skrev till dig för ett tag sen och undrade lite om era gungor.
    Mitt projekt har dragit ut liiiite på tiden men nu är jag i full gång :)
    Måste bara fråga vart ni hittade de svarta repen som gungorna hänger i???
    Hittar svarta rep men INGA med "plastöglor" i!
    Tacksam för svar!!!(ynsta dottern tjatar sår i öronen på oss...så detta måste bli klart....helst igår ;) )
    Mia fr Trelleborg

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt att höra positivt! Å förlåt måste missat den kommentaren, men iaf vi köpte svarta rep på biltema och fästena fanns redan på dem! Stort lycka till med projektet!
    Nu håller vi på med två
    Spalje projekt som jag snart lägger upp bilder på;)

    SvaraRadera
  3. Tack!!!Ska ta bilen dit imorg!!!Du har redan svarat,så du har inte glömt!Då frågade jag inte om repen ;)
    Ser fram emot spaljebilderna!!!
    Kramen
    Mia

    SvaraRadera
  4. Hej Anna! Här kommer jag med färgfrågor igen :) Vet du vilken typ av färg ni har använt till "staket/väggar" och till lekstugan m.m? Om det är lasyr eller en heltäckande färg typ akryl eller "husfärg"? Jag ska måla våra snickeridetaljer men kan inte bestämma mig färg typ av färg...suck ;)

    SvaraRadera
  5. Hej! jag har varit ute och läst på burken och det är cuprinol träfärg vit. Glans 25-35 står det. Vi hade tydligen den till vårat hus oxå.
    Hoppas du hittar den, men det är nog en rätt så vanlig färg. Lycka till!

    SvaraRadera