tisdag 16 februari 2010

Dem cerise projekten

Snart ska Madicken flytta in i sitt egna rum, kommer göra ont i mammahjärtat då hon plötsligt blir långt borta från oss. För tillfälligt håller vi på att göra om hennes rum. Lite mysigt och hemtrevligt så hon kommer att trivas. Mitt projekt med att måla gardinstången cerise är snart klart. Imorgon ska den slipas och målas och snart hoppas jag den är upphängd. Köpte ceriset linnetyg och klädde in lampskärmen så den matchar stången. Till den kommer jag ha skira vita långgardiner. Sen har vi ett riktigt coolt projekt i hennes rum, men det kommer jag inte avslöja här. När det är klart ska jag visa er.... heheh..

Var inne på "tantbiten" och hon hade fortfarande inte fått mönstret och skulle kunna ta ytterligare ett par veckor. Jag väntar nog och handlar tyg och mönster på www.skroten .se (tygriket i mark) när vi åker till svärmor och svärfar nästa gång. Det ska ju trots bli en vår/sommarkappa så det är ju inte bråttom direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar